Czy weganie powinni się suplementować?

Czy weganie powinni się suplementować?

Podążając za informacjami ze strony  międzynarodowej organizacji Vegan Society (link do strony Vegan Society) chcielibyśmy przybliżyć pokrótce temat suplementacji wśród wegan.
Decydując się i wybierając dietę wegańską powinniśmy podejść do tematu bardzo odpowiedzialnie i świadomie oraz zdawać sobie sprawę z tego, że nie obejdzie się bez suplementacji, jeśli chcemy dostarczyć wszystkie składniki odżywcze, które na przykład wcześniej dostarczaliśmy w tradycyjnie pojmowanej diecie.
 
Co suplementować przede wszystkim?
 
Witamina B12 – to witamina wspomagająca produkcję czerwonych krwinek oraz utrzymaniu w prawidłowym stanie układu nerwowego oraz ma pozytywny wpływ na nasze samopoczucie. Niestety nie jest wytwarzana w produktach roślinnych stąd ta konieczność dostarczenia jej w inny sposób jak choćby w postaci tabletek (link do produktu). 
Niedobór witaminy B12 może powodować problemy w funkcjonowaniu układu krwiotwórczego, nerwowego i pokarmowego.
 
Witamina D3 – czyli witamina dla zdrowych kości i mięśni :). Witaminę D możemy dostarczyć organizmowi podczas naszej ekspozycji na promienie słoneczne co jak wiadomo nie jest zależne od nas i jesteśmy zdani na aurę, a ta natomiast zależy od tego w jakiej strefie i części świata mieszkamy. Rozwiązaniem może być suplementacja (link do produktu) szczególnie w okresie jesienno-zimowym, kiedy ilość promieni słonecznych jest ograniczona.
Przy niedoborze witaminy D3 mogą pojawiać się między innymi uczucie częstego zmęczenia, bóle kości i stawów, częste infekcje czy bóle mięśniowe.
 
Selen i jod – których zawartość w glebach jest bardzo niska co powoduje ich śladowe ilości w produktach roślinnych, a są one niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu, oczywiście w zalecanych ilościach.

Dodaj komentarz